دانشجوی فکرینولوژی!

...:: یادداشـت های پراکنـده یک دانـشجوی مهنـدسی ::...

دانشجوی فکرینولوژی!

...:: یادداشـت های پراکنـده یک دانـشجوی مهنـدسی ::...

فکری نو لوژی!
یادداشت های پراکنده ای که در باره موضوعات مختلف مینویسم رو اینجا میذارم، تا یه موقع یادم نره یه وقتی به چه چیزهایی فکر میکردم، دغدغه هام چی بود!
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
قلم ابزار نوشتن است و در این روزگار تنها
« آزادی » نیست که ابزار نسبت داده می شود، «مغز» را نیز بدل از « تفکر » می گیرند و فی المثل به جای « فرار متفکران » می گویند « فرار مغزها » – که البته در اینجا هیچ یک از این دو تعبیر درست نیست. مغز ابزاری نیست که بی اراده در استخدام هر آن که او را به اختیار بگیرد در آید و متخصصان که در این تعبیر همچون مغزهایی بی اراده انگاشته شده اند، اگر به غرب می گریزند از آن است که در آنجا حوایج خویش را برآورده می بینند... و غرب از قرن ها پیش تا کنون، عالمی است که در آن نفس اماره به سلطنت بر جان و تن آدمیان برنشسته است.
آزادی را باید به « صاحبان قلم » نسبت داد یا به « قلم »؟ انسان است که صاحب اراده است و قلم را هم اوست که به خدمت می گیرد... و اما این اشتباه که قلم را بدل از صاحب قلم می انگارند از سر صدفه نیست و در پس آن، صفتی از اوصاف عالم جدید وجود دارد: « اصالت ابزار ». با صرف نظر از اینکه این آزادی چیست و حدود آن کدام است، در تعبیر « آزادی قلم »، قلم است که مُرید و مختار انگاشته شده و هم اوست که باید آزاد باشد.
بدون تردید، ابزار اگر مجرّد از بشر و طلب و اراده او مورد ملاحظه واقع شود نمی توان صاحب اراده و اختیار باشد، اما تکنولوژی که تعین زمینی اراده جمعی بشر است برای ابداع بهشت در زمین – با تصرف مطلق گرایانه در طبیعت و توسعه اتوماتیسم – فارغ از اراده او، به نوعی حیات انتزاعی دست یافته که توقف پذیر نیست و لامحاله همه توان بشری را در خدمت ابقا و توسعه خویش به کار می گیرد... و از این طریق است که بشر مسیطَر ابزار شده است.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir

آقای علی مطهری بخواند!

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴ ق.ظ

علی مطهری فکرینولوژی

آقای مطهری با عرض «سختگیرانه» ترین سلام ها!

شنیدیم که امروز نطقِ میان۫ دستوری جنجالی در مجلس داشتید؛ قید «جنجالی» را من نگفتم، بی بی سی فارسی گفته!

1- در درجه اول برای ما جالب بود که شما از «حماسه 9 دی 88» با عنوان «راهپیمایی خود جوش اقشار مختلف ملت ایران، اعم از هواداران کاندیدا پیروز و معترضان به نتیجه انتخابات!» نام میبرید، آخر می دانید برای چه جالب است؟! چون همه افرادی که در همه شهرهای ایران قائل به این حماسه بودند و به نوعی در آن شرکت کردند، هنوز سیاهپوش عزای ارباب –علیه السلام- بودند، ولی شما در نطق خود به آن اشاره ای نکردید، آقای مطهری، راهپیمایان 9 دی88، آمده بودند پاسخ گستاخی عده ای حرمت شکن ظهر عاشورا را بدهند؛

همان اندک عده غافل و جاهلی که میخواستند خلاف جهت سیل عظیم ملت حرکت کنند و بی شک، غرق در جهل خویش شدند،

همان فتنه گر و آشوب طلبی که:

شعله بر مسجد و مصحف میزد / در عزای شه دین دف میزد!

ارمنی در غم زینب میســوخت / فتنـــــه گر روز عزا کف میزد!


آقای مطهری 9دی 88 هیچکس به فکر هیچ جناح سیاسی نبود، چه برسد به اینکه به فکر انتخابات چند ماه پیش باشد، همه برای حمایت از نظام و اصل ولایت فقیه آمده بودند؛ شعارهای «حماسه آفرینان» را نیز که شنیدید ... همه یکصدا و یک دل؛ حسین ع و علمدارش را صدا میکردند ...!

2- اگرچه این سیل عظیم مردم، شامل شرکت کنندگان در انتخابات به نفع هریک از چهار نامزد بود، ولی هیچ یک، معترض به نتیجه انتخابات نبودند! میدانید دلیلم چیست؟!

چون همه آنها سخنان ولی فقیه شان را فصل الخطاب میدانند، که در نماز جمعه بعد از انتخابات، با تائید صحت انتخابات، تمام شک و شبهه ها را برطرف کرد!

چون همه باور قلبی دارند که اذان و وضو و نماز و قنوتشان بدون [اطاعت کامل از] ولایت بهایی ندارد!

پس شایسته نبود از پشت آن تریبونی که گوش دنیایی به حرفهای شماست، برای مردمی که خود را فدایی رهبر میخوانند، از عنوان «معترض انتخابات» استفاده میکردید!

3- از پرونده اختلاس بیمه ایران و معاون رییس جمهور سابق سخن به میان می آورید و آن را مصداق و مثالی برای الزام ایجاد « قوه قضائیه مستقل » میدانید، حال سوال ما از شما این است، که آیا شما پرونده اختلاس را با پرونده «براندازی» که قبل از انتخابات، برنامه ریزی شده و توسط تعدادی از عوامل داخلی به صورت میدانی، اجرا شد، یکسان و یکسطح میدانید؟!

آیا غیر از این بود که موسوی و کروبی با خودخواهی تمام، در مقابل سخنان رهبر؛ مبنی بر تائید انتخابات، ایستادند و با صدور بیانیه ها و فراخوان های گوناگون برای اغتشاشات خیابانی، پروژه ای را همراهی کردند که هدفی جز سقوط نظام نداشت؟!

آیا غیر از این بود که موسوی، آن کافرِان حرمت شکن را «خداجو!» و کروبی آنان را «عزادار واقعی اباعبدالله!» نامیدند و با این موضع گیری ها علناً در مقابل اسلام ایستادند و در صف یزیدیان جای گرفتند و هیچ گاه مرز خود را با آنان مشخص نکردند؟!

شما که خود دکترای فلسفه دارید؛ آیا مقایسه اختلاس با براندازی، قیاس مع الفارغ نیست؟! دلیل شما از اظهار «الزام محاکمه موسوی و کروبی با احمدی نژاد» چیست؟! دوستی به مزاح میگفت شما احتمالا نام دکتر رضایی را از قلم انداخته اید، و گرنه همه چهار نامزد انتخابات 88 باید در دادگاه مورد نظر شما حاضر می بودند!

اگر به نظر شما «موضوع فتنه حل نشده»، جای تعجب ندارد! چرا که شما « حصر خانگی رهبران فتنه را عملی غیرقانونی و غیرشرعی » میدانید! در حالی که، حصر خانگی این دو تن، مصوبه رسمی شورای عالی امنیت ملی است (که شامل نمایندگان رهبری، رؤسای سه قوه، فرماندهان نیروهای مسلح و سه تن از وزاری دولت است،) ... جالب و تعجب آور است که شما، تصمیمات این افراد را غیر قانونی و غیر شرعی می نامید!

اما بسیاری از کسانی که در حماسه 9دی حضور داشتند، با در نظر گرفتن موضع گیری های آن دو نفر! آنها را در قلب و ذهن خود به دار کشیدند! حال آن که شما «نهایت رأفت اسلامی» که شامل حال موسوی و کروبی است و اینکه «حصر خانگی هرچند طولانی مدت! کمترین محاکمه ای است که موسوی و کروبی، باید! به آن دچار باشند» را در نظر نمی گیرید!

4- شما فرمودید: « جرم مصطفی تاج زاده یا بهزاد نبوی غیر از انتقاد به نظام چه بوده است؟! »، ولی تا جایی که ما یادمان می آید، اعترافاتی که این دو نفر در مقابل دوربین های رسانه ها داشتند خیلی بیشتر از چیزی است که شما می فرمایید!

5- فرمودید: « امام علی (ع) خوارج را تا زمانی که دست به سلاح نسپرده بودند از آنها گذشت و حتی حقوق آنان را از بیت المال قطع نکرد »، آیا غیر از این بود که بعد از خسارات فراوانی که آشوب ها به کشور و نظام وارد کرد، و بعد از اینکه افرادی در این آشوب ها و اغتشاشات به دست عوامل میدانی فتنه، به ناحق، کشته شدند، و حتی افرادی به اصل ولایت فقیه تاختند و در صدد براندازی برآمدند، باز جمهوری اسلامی  امید داشت به توبه و بازگشت سران فتنه به میان مردم و مشخص کردن مرزبندی با آشوب طلبان از سوی سران این جریان؟!

6- عده زیادی از دوستان! در فضای مجازی از قول شما گفتند که «مطهری گفته: راهپیمایی 9 دی بی مورد بوده!» البته ما هم مثل شما میدانیم که این عبارت، صرفا برداشتی بوده که بقیه از حرف شما داشتند و شما چنین منظوری نداشته اید! اما به آنها هم حق بدهید که از حرفهای شما، چنین برداشتی داشته باشند... چه خوب است علنا اعلام کنید که چنین منظوری نداشتید! 

چرا که میدانید و میدانیم که «فتنه» و ظلم هایی که توسط فتنه گران به نظام شد از یاد هیچکس نخواهد رفت و کلمه «فتنه» در ذهن ایرانیان هیچگاه کم رنگ نخواهد شد... تا همیشه در یاد داشته باشیم و نگذاریم فتنه ای دیگر، نظام را به زحمت بیندازد!

سخن بسیار است و مجال اندک... تمام


+ کاریکاتوری در این رابطه


+ بازنشر این مطلب در رسانه ها:

 عمارنامه |‌ فرهنگ نیوزبی‌باک نیوز | بچه‌های قلم | 702 | حفا‌نیوزآستان خبر | صابر نیوزتی‌نیوز | عماریون | خیبر آنلاین | خبرخوان قطره | خبرخوان ویستا | خبر پو | شبکه افسران جنگ نرم | سربازان ولایت فقیه | افسر ایرانی | نقل قول | جریان‌شناسی‌رسانه‌ها | دادگران

  • امیر الف

علی مطهری

فتنه

نظرات (۳۶)

سلام، با تشکر از شما

 

"آقای علی مطهری بخواند!"

 

با آدرس: http://www.harfeto.ir/?q=node/46409

 

در سایت حرف تو انتشار یافت.

 

هدیه سایت حر ف تو: امام حسین (ع) : بترس از ستم کردن بر کسی که به جز خدا یاوری ندارد.

یا علی

سلام  و خسته نباشید. وبلاگ جالبی دارین ! مشخصه آدم خلاقی هستین! ان شاالله قلم خوبتون همیشه حقایق رو بنویسه....موفق باشید.
  • بچه های خاکریز
  • کاش علی مطهری یک صدم از معرفت و بصیرت پدر بزرگوارشون را داشتند ... توسط نام پدرشون معروف شدن اما دریغ از یک جو معرفت.
    علی اقاشماکه خططون ازشهیدمطهری جداست کاش فامیلتون وعوض میکردیدتاباشنیدن نظرات دشمن شادکنتون کسی یادش  نیادشمافرزند استاددشهیدمطهری هستیداینجوری دلمون کمتربدردمیاد
    عالی بود .کاش بزرگترای مطهری بهش می گفتن حرف نزنه
    به نظر من هم آقای مطهری راست میگه. موسوی و کروبی و احمدی نژاد باید محاکمه بشن چون اگه دادگاه عادل باشه حکمی جز اعدام موسوی و کروبی به خاطر خرابکاریهایشان و تشویق برای احمدی نژاد برای آبادانی های هشت ساله اش که به اعتراف دوست و دشمن به اندازه تمام عمر سی ساله انقلاب ایران آبادشده  است حکمی دیگر نخواهد داد. 
    هروقت علی مطهری صحبت میکند نمی دانم چرا یاد تقی زاده تاریخ به ذهنم میاید شاید علی هم راهش راه اوست
    سلام،مشتری سرسخت این بصیرت هستم! عالی بود.
  • امیرابوالفضل علوی
  • امروز به عشاق حسین، زهرا دهد مزد عزا

    یک عده را درمان دهد، یک عده بخشش در جزا

    یک عده را مشهد برد، یک عده را دیدار حج

    باشد که مزد ما شود، تعجیل در امر فرج

    حلول ماه ربیع الاول مبارک

  • سبز سبزم
  • خیلی خیلی بی حیاهستید
    تاج زاده و نبوی کی اعتذاف کردند نادون
    متاسفم که انقدر راحت دروغ میگید
  • سبز سبزم
  • پر رویی هم حدی داره
    از روزی بترسید که پرده بیفته و جنایاتی که در سال 88 و بعد اون در حق مردم کردید آشکاربشه
    یا حسین..... میرحسین
    والعاقبة للمتقین
    سلام
    یه زمانی(چند سال  پیش)آقای مطهری رو لا اقل انسان دلسوزی میدونستم که یه جاهایی در تحلیل خطا میکنه.حالا توی همونم شک کردم.
    البته در مورد محاکمه ی سران فتنه باهاش موافقم.به لزوم رفع حصر باور ندارم.اما به لزوم محاکمه اونم هرچه سریع تر چرا.
  • سرباز سیدعلی
  • علی مطهری که اینجاها نمیاد اونو تو بی بی سی باید پیدا کرد یه جورایی اگه می تونید مطلبتونو اونجا بذارید تا ایشون هم که مخاطب اصلی هستند بخونند.....!!!!!!!!
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
     پس لطف کنید ونگویید که کشوری آزاد داریم بگویید آزادیدکه هرچه آقای ***** ** گفتند بگویید وانجام دهید ولا غیر هرکس حرف ونظر خودش رانزند چون که ما آنها راجاسوس ودست نشانده خارجی ها می دانیم تا همه تکلیفشان را بدانند 

    باسلام.

    لطفا مطالب تولیدی خود را تنها از طرقی قسمت " ارسال مطلب" در سایت حرف تو ارستال نمائید

    میدونید دوستان دلم از چی میسوزه ؟ازاین اینکه این مردک ساده لوح  بی بصیرت با بلیط اصولگرایان اومده مجلس والان شده بلندگوی بی بی سی و اپوزیسیون خارج نشین 
    باور کنید من که خیلی بعید میدونم این آدم خودشم بدونه داره چی میگه وچی کار میکنه 
  • ملت ایرانی
  • واسه یه عده بگم:ملت ایران اهل  فحش نیست.خوبه که سایت این کلام بی ادبانه ی اولی را منتشر کرد.تا مردم بدونند کی ها پشت علی مطهری اند.
    واسه یه عده دیگه بگم:وقتی مطهری حرف میزند عده ای او را حف جو میدانند! ویا برخی دوستانش را!  اما حالا اگر کسی به ایشون هاا   آقازاده ها انتقاد کند، داد و بیداد میکنند که چرا نقد ایشون رو برنمیتابید؟ خ ب داداش ما هم نقد کردیم.
    اما واسه عده ای  دیگه:  پسر نوح با بدات بنشست خاندان نبوتش گم شد......سگ اصحاب کهف روزی چند پی مردم گرفت وآدم شد!   ضمنا تاریخ برای درس گرفتنه:طلحه و زبیر کم نبودند و ما کم نداریم. شهوت قدرت ثروت دامهای شیطانه.
    ضمنا واسه بقیه و ختم سخنم بگم:
    همه میتونن  انقادکنند اما منصفانه! نظر بدند اما نهایتا حرف رهبر را باید با گوش دل وجان و فکر پذیرفت  وگرنه من نمیدونم بعضی ها معنی اصل ولایت مطلقه فقیه را چی معنی میکنند؟!! 
    برخی دوستان هم اول اسمشون هاشمی رفسنجانی هست  اون قدیم قدیما بعد امام سعی داشت رهبری رو به شورای رهبری  تغییر بده تا بتونه یه کارهایی هم بکنه!!!
    کاش میدانستیم نظر شهید مطهری رحمت اله علیه در مورد موضع گیریهای فرزندش چیست ؟ هر چند که اشخاص با بصیرت و ولایت مدار میدانند چیست .
  • سید مجتبی موسوی
  • آیا واقعا این آقا پسر شهید مطهریه؟
    خدا انشا الله همه را از جمله خودم را هدایت کنه
    ایشون کلا ... تشریف دارن.
     فکر کنم ایشون داره به این فکر می کنه که در اتاق فکر لندن یه جایی را برای خودش فراهم کنه. اما همین جا هم ابصار خر هم دستش نمی دن.
    بهتره تو مجلس ایشونو راه ندن.
    چرا که لیاقت نداره سر این سفره باشه و ....
    خیلی دلم می خواست هر آنچه که لیاقتش رو داره بارش کنم،
    میترسم نظرم در معرض قرار نگیرد.

    حتما باید یکی به به چه چه بکنه تا بشه آدم خوب.
    آقای مطهری آدم صادقی هست
    لهنت به هرچی آدم چابلوس و جاهل که تو مملکت ما زیادن
    این مطهری نمیدونم اگه حرف نزنه میگن لال تشریف داره من خیلی دوست دارم العان جلوم باشه تا با این دستام خفش کنم.
    با سلام خدمت شما وبلاگ نویس محترم
    این مطلب شما در پایگاه اینترنتی نقل قول و در قسمت تریبون آزاد درج گردید./
    ما را از بروزرسانی خود آگاه و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    http://naghleghol.ir/
  • محمد مهدی
  •  قطعا ایشون بهتر از خیلی کسانی که بدون آگاهی نظر میدند. یاد بگیریم مخالف خودمون را دشمن خود ندانیم. چرا در این روز گناه به برادر مسلمان خود این تهمت ها را میزنید. اگر قرار بر اصل باشد، قطعا فرزند مطهری نطفه ای پاک از بسیاری از افراد دیگر است. 
    سلام رفیق
    قلمت خوبه واقعا.

    http://www.teribon.ir/archives/249437/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87-%DA%AF%D9%84-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-9-%D8%AF%DB%8C.html



    http://rajanews.com/detail.asp?id=177678

    گر پدر تو بود فاضل     از فضل پدر تو را چه حاصل       علی جان

    واقغا تعجب از این خواب غفلت که بغضی ها را در میرباید

    بگو و قسم بده خدا را : که حدا را یکی مرا ازخواب (غفلت)بیدار کند .

    چیزی نمانده شهید والا مقام مطهری از درد  به خواب زدگی و بلند گوی دشمن شدن فرزندش به دنیا رجعت کند.
  • سید عباس گمنام
  • اامام خامنه ای :
    گناه بزرگ فتنه‌گران در سال 88 این بود که اگر خوشبینانه نگاه کنیم و بگوئیم اینها یک شبهه‌اى، خدشه‌اى در ذهنشان بود، این خدشه را به صورت ایجاد چالش براى نظام اسلامى مطرح کردند. این گناه بزرگ، قابل اغماض هم نیست؛

    http://valmer.mihanblog.com/post/60

    .
  • دیده بان
  • احسنت بر قلم ولایی شما .
    باید در ضرب المثل هایمان ایجاد مثلا " پسر همیشه نشان ندارد از پدر ."
    واقعا هیچکس از این آقا انتظار بصیرت نداره حیف اون فامیلی که این آقا داره به دوش می کشه!
    حیف نام شهید مطهری که تو شناسنامه ایشون اومده!
    متاسفیم واسشون ، چقدر آدم می تونه ... باشه که چششمو رو همه واقعیتها ببنده
    هر دفعه این آقا دهن باز می کنه ها من دلم می خواد بمیرم!!!
  • صابرنیوز
  • با تشکر از حضور در سایت صابرنیوز ، مطلب شما در قسمت وبلاگستان درج گردید
    سلام
    کسی از این آقا انتظار بصیرت نداره
    همه حرفاش برا معروف شدنه
    از دو جناح کسی اونو جدی نمیگیره
    شما هم نگیر
  • مــــقـــــّـــــر عـشـــــــــــــق ...
  • سلام

    پسر هیچ ندارد نشان از پدر
  • عمارنامه
  • سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/26249
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

  • سید عباس گمنام
  • تشکر بسیار مناسب و خوب 
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ** نخور
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">