دانشجوی فکرینولوژی!

...:: یادداشـت های پراکنـده یک دانـشجوی مهنـدسی ::...

دانشجوی فکرینولوژی!

...:: یادداشـت های پراکنـده یک دانـشجوی مهنـدسی ::...

فکری نو لوژی!
یادداشت های پراکنده ای که در باره موضوعات مختلف مینویسم رو اینجا میذارم، تا یه موقع یادم نره یه وقتی به چه چیزهایی فکر میکردم، دغدغه هام چی بود!
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
قلم ابزار نوشتن است و در این روزگار تنها
« آزادی » نیست که ابزار نسبت داده می شود، «مغز» را نیز بدل از « تفکر » می گیرند و فی المثل به جای « فرار متفکران » می گویند « فرار مغزها » – که البته در اینجا هیچ یک از این دو تعبیر درست نیست. مغز ابزاری نیست که بی اراده در استخدام هر آن که او را به اختیار بگیرد در آید و متخصصان که در این تعبیر همچون مغزهایی بی اراده انگاشته شده اند، اگر به غرب می گریزند از آن است که در آنجا حوایج خویش را برآورده می بینند... و غرب از قرن ها پیش تا کنون، عالمی است که در آن نفس اماره به سلطنت بر جان و تن آدمیان برنشسته است.
آزادی را باید به « صاحبان قلم » نسبت داد یا به « قلم »؟ انسان است که صاحب اراده است و قلم را هم اوست که به خدمت می گیرد... و اما این اشتباه که قلم را بدل از صاحب قلم می انگارند از سر صدفه نیست و در پس آن، صفتی از اوصاف عالم جدید وجود دارد: « اصالت ابزار ». با صرف نظر از اینکه این آزادی چیست و حدود آن کدام است، در تعبیر « آزادی قلم »، قلم است که مُرید و مختار انگاشته شده و هم اوست که باید آزاد باشد.
بدون تردید، ابزار اگر مجرّد از بشر و طلب و اراده او مورد ملاحظه واقع شود نمی توان صاحب اراده و اختیار باشد، اما تکنولوژی که تعین زمینی اراده جمعی بشر است برای ابداع بهشت در زمین – با تصرف مطلق گرایانه در طبیعت و توسعه اتوماتیسم – فارغ از اراده او، به نوعی حیات انتزاعی دست یافته که توقف پذیر نیست و لامحاله همه توان بشری را در خدمت ابقا و توسعه خویش به کار می گیرد... و از این طریق است که بشر مسیطَر ابزار شده است.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir

خانم زهرا رهنورد بخواند!

شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۲۳ ب.ظ

نرگس موسوی | زهرا رهنورد

خانم رهنورد؛ تصویر گاز گرفتی دست دختر خانم محترمتان را در رسانه ها دیدیم. فرض کنیم که تمام گفته های شما و دختر محترمتان کاملا صحیح باشد (که گفته مسئولین وزارت اطلاعات این را تکذیب میکند)؛ اینکه مأمور امنیتی اطلاع نداشته باشد حساسیت جامعه، درباره خانواده شما تا چه حد زیاد است، واقعا با عقل جور در نمی آید. اما شما و دخترتان چگونه راضی شدید که عملکرد اشتباه یک مأمور (که به تائید و اذعان خیلی ها این اتفاق از جانب صبیه محترمه آغاز شده!) به پای نظام نوشته شود ...؟

وقتی آن تصاویر و واکنش های مختلف افراد در شبکه های اجتماعی را دیدم، لحظه ای یاد مظلومیت شهید «حسین غلام کبیری» افتادم. اولین شهید فتنه!

مادر این شهید، چقدر بزرگوارانه از فرزند جگر گوشه اش سخن می گفت! نوجوانی پاک با کلی امید و آرزو به آینده که وصف اش را همه اهل محل گواهی می دادند... تنها جرمش این بود که بعد از انتخابات 88 (که در پی ادعای کذب و بی اساس شما و همسرتان! مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات، عده ای فریب خورده به خیابانها ریختند) و حسین برای حراست از ارزش های انقلاب به عنوان یک بسیجی ساده و نه گارد امنیتی و... تنها در قالب یک گشت و ایست و بازرسی ساده، توسط شخصی با ماشین زیر گرفته شد و...

شما اگر جای آن مادر شهید بودید، صدای اعتراض تان گوش دنیا را کر میکرد... دخترتان گفته «... آن روز کسی نبود که صدای ما را بشنود»، هر چند بودند بزرگانی! که دلجویی کنند، از اهانتی که به دختر شما شد (امثال خاتمی و ...)  ولی نبودند کسانی که از مادر این شهید دلجویی کنند... ناله های این مادر شهید در همهمه شلوغی آن روزها گم شد! کم حرفی نیست، پَرپَر شدن پسری که هرگز بیست سالگی اش را ندید!

خانم رهنورد عده زیادی از رهگذران (که تنها گناهشان عبور از خیابانی بود که عده ای فریب خورده یا معاند و ضد نظام! به تحریک شخصِ شما، به خیابان ریختند و شهر را به آشوب و آتش کشیده اند) و یا بسیجی هایی که برای حراست از کیان انقلاب، آن روزها جراحت های بسیاری برداشتند ولی ادعایی در این مورد نداشته و ندارند! جالب است بدانید « یکی از این بسیجی برای ترمیم آن صدمات وارد آمده، برای یازدهمین بار به اتاق عمل می‌رود تا درمان شود...! » ... البته اینها که مهم نیست! دست گازگرفته شده دختر شما (که حتما تا الان، دیگر اثری از آن باقی نمانده!) مهم تر است انگار و خبرش مثل بمب در دنیا صدا میکند!

خون شهیدان «سجاد سبزعلی‌پور»، « حسن قنبری »، «امیرحسام ذوالعلی»، «محمد حسین فیض»، «خانم رجب پور» و... که مهم نیست! دختر شما مهم تر است!

حرف بسیار است اما... تمام

 

پ ن:  توصیه میکنم مستند «خیابان شهادت» مستند زندگی اولین شهید فتنه «حسین غلام کبیری» رو تماشا کنید +دانلود

وبلاگ «شهدای بسیجی و کشته شدگان فتنه88» وبلاگی تقریبا جامع در زمینه شهدای بسیجی فتنه 88 است.

فکر نمیکردم نیاز به توضیح باشد که این نوشته، نامه ای سرگشاده است. تعدادی از عزیزان مدام دارن میگن که خانم فلانی در حصر هست و به اینترنت دسترسی نداره و اینا....!

+

باز نشر این مطلب در رسانه ها:

رجانیوز | ندای انقلاب | حفا نیوز | فرهنگ نیوزمناظره و گفتگو | عماریون | خبرنگار فارسی | عبرت |

نظرات (۳۶)

  • بچه های خاکریز
  • وا اسفا از ظاهر گرایان که از کعبه تنها سنگهایش را می پرستند و باطن قبله را فرق می شکافند... وااسفا از مردم گندم نمای جو فروش... پس از قرن ها هنوز صدای علی (ع) از هنجره تاریخ به گوش می رسد که ای مردنمایان نامرد، کاش شما را نمی شناختم ... چه زیبا گفت امام امت: نگذارید مملکت به دست نامحرمان (لیبرال ها) بیفتد...
    این تاسفی دردناک است که پس از قرن ها ، کسانی که مدعی سیاست و سیاستمداری هستند هنوز مرز میان حق و باطل را تشخیص نداده اند... هنوز تفاوت میان حسین و یزید را نمی فهمند... دیدند لبخند پرمعنای دشمن را و اشک های تمساح او را و آتش زدند خیمه های حسین را ...
    و متاسفم برای هاشمی، خاتمی، موسوی ، کروبی و امثال آنها که عروسک خیمه شب بازی لشکر کفر شده اند و هنوز غافلند و این غفلتی است که برای آنها پایانی را در بر ندارد...
    درود بر شهیدان و بسیجیانی که عمق بصیرتشون ریشه های کفر و جهل را به لرزه درآورده و دنیای غرورشان را لگدمال کرده است...
  • عمار حضرت آقا
  • سلام.

    چه جالب تازه شنیدم اینو !

     

    عجب آدمایی هستن اینا !!

  • محمد امین
  • سلام

    با خاطره ای از 16 آذر 90 به روزم.

    سلام امیر جان
    خدا قوت. مظلب خوبی بود امیدوارم خدا توفیقاتت را روزافزون کند.
    از برخی عباراتت خیلی خوشم آمد مثلا جمله آخرت که نوشتی "حرف بسیار است اما تمام" ضمنا اگه بتونی اصطلاحی جایگزین "بزرگان" در مورد خاتمی و اینها کنی بهتره.
    فدات
    یا ابا صالج

    اجرتان با امام زمان

     

    adsl daran in khanom ke namatono bekhoonan?
    مادر مادر است. مادر شهید موسوی (خواهر زاده موسوی) هم مادر است. صدای او به کجا رسید؟ اصلاً شما صداش رو شنیدید؟ یا فیلمی در موردش تهیه کردید؟ مادر ستار بهشتی چی؟ مادری که روز عاشورا زیر ماشین رفت چی؟ اون مادر نبود؟
    انسان حقگو حق رو میگه ولو به اینکه به ضرر خودش باشه. شما اگر در مورد مابقی مادران هم می‌نوشتید، اونوقت میشد فهمید که شما حسن نیت و اهل سیاسی کاری و کاسبکاری نیستند. در غیر اینصورت ارزش این متن در حد همون متنهایی هست که فقط به مادر ستار بهشتی میپردازند و دیگر هیچ. پاسخ هم شان متن شما، متنهایی از اون دست است.

    در حاشیه هم پیشنهاد میکنم این یادداشت رو بخونید. پاسخ برخی از ادعاهاتون توش هست:
    http://www.bbc.co.uk/persian/blogs/2013/10/131030_l44_nazeran_mossavi_prison_attack.shtml
    ممنون میشم لینک صحبتهای زهرا رهنورد رو که در چند جای متن بهش استناد کردید، معرفی کنید.
    مظلالب درج شده در وبلاگتون خیلی خوبن لطفا به وبلاگ من هم سر بزنین تا اگر پسنیدین من رو لینک کنین .من شما رو لینک کردم.

    مجاز نیوز

    http://funmaxtv.mihanblog.com/
    اگر این زهرا رهنورد همان زهره کاظمی حقیقی باشد که در آمریکا با نام شهلا ریاحی و تصاویر نیمه عریان اقدام به چاپ مقاله و بعبارتی مزخرفات می نمود که دیگر اینهمه نظر دادن و مخاطب قرار دادن ندارد !
    شماها خودتون رو به خواب زدید، نمیشه بیدارتون کرد
    پاسخ:
    جالبه که مخالفین این مطلب هیچگونه دلیل و استدلالی برای مخالفت ندارند و فقط به ذکر همین حرفهایی که بالا میبینید، اکتفا میکنند
    آیا کسی جلوی اطلاع رسانی خانواده شهدای فتنه را گرفته است یا مشکل از کم‌کاری رسانه های اصولگراست؟؟
    چطور رسانه‌های اصلاح طلب می‌توانند یک گازگرفتگی را به موضوع اصلی جامعه تبدیل کنند اما اصولگرایان نمی‌توانند شهادت این همه بسیجی را تبدیل به موضوع افکار عمومی کنند.
    البته به نظر من متأسفانه شرایط جامعه طوری شده که بسیجی‌ها برای مردم مهم نیستند و دختران میرحسین موسوی بسیارمهم‌ترند زیرا او حداقل 13 میلیون رأی داشت اما بسیجی ها در نهایت چهارمیلیون.

    پاسخ:
    جالب بود نظرتون 
  • امیرابوالفضل علوی
  • اینها می خواهند مظلوم نمایی کنند مثلا..
    به مغالطه طرفداران این فتنه گران هم عادت کرده ایم..
    پاسخ:
    عجب!
    همیشه فکر می کردم معاویه با چه پشتوانه ای خطبه می خواند که خون پسران شما پای علی است با صحبت های امثال شما فهمیدم که هنوز می شود از کسی که 3 سال است به جرم حق خواهی در یک خانه زندانی است و از دیدن فرزندانش محروم و صدای اعتراضش به هیچ کس نمی رسد طلبکار بود و او را مقصر دانست و با کمال خونسردی سخن از علی و مظلومیت تاریخی آن حضرت گفت
    پاسخ:
    در مقابله با این مغالطه ای که شما کردید و  چند تا راست و دروغ و با هم قاطی کردید! واقعا چی میشه گفت؟! !!!!!!!! :|
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    فکر نکنم گاز گرفتن اشتباه یک مامور باشه چون گاز گرفتن کار *** نه  ادمیزاد. کاش بیدار می شدید 
    خانم رهنورد در حصرند، نمی توانند بخوانند!!!!
    پاسخ:
    :| 
    یا حسین میر حسین

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    افراد در حصر بدون حکم بگفته **** محروم از وسایل ارتباطی اند 
  • مهدی آقایی پور
  • سلام
    اگه گوش شنوایی بود ، تو این 4 سال می شنیدن .

    " توبه مرگبار یک روزنامه چی "

    http://kolbeye-basirat.blogfa.com/post/9

    موفق باشین و پیروز
  • سرباز گمنام08
  • سلام به شما دوست عزیز
    وب بسیار زیبا و جالب دارید
    مطالبتون هم عالیه
    اگر مایل به تبادل لینک هستید مارو به عنوان:
    پایگــاه ســـربازان گمنـــــام امــام زمــــان(عج)
    و ادرس:
    http://sarbazgomnam08.mihanblog.com
    لینک نمایید یا میتوانید از لوگوی ما استفاده نمایید
    سپس اطلاع بدید شما رو با هر اسمی با افتخار لینک نماییم

    موفق باشید
    یاعلی
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    لعنت خدا بر فتنه گرانی که خون شهیدان را پایمال کردند انشا ا... به بدترین سرنوشت ها دچار شوند لعنت بر *** **** ***** * **** ****** * **** ** ****
    احسنت.خوشم اومد،انصافا به حق گفتید

    سران فتنه هستن و ما هیچ وقت ازشون نمیگذریم که دل آقا رو رنجوندند

    واین خیال باطل و از سرشون بیرون کنند که ما میگذریم ازشون
    دیدم که می خواهید مسایلی رو که آزارتون میده رو بگید.
    خوب منم برای شما می گم. 
    می دونی مشکلات ما از کجا شروع شد؟ از روزی که زهرا کاظمی در یازذاشت کشته شد.
    جالبه هنوز بعد این هم سال قاتلی برای کشتن این خانم وجود نداره.
    اصلا جرا جای دور میریم. دانشگاه تهران رو یادتونه؟ کشته ها و زخمیها و .... و آخر هم یک سرباز به خاطر دزدیدن ریش تراش مورد سوال قرار گرفت.
    میایم جلوتر. امیدوارم فیلم حمله مجدد به کوی دانشگاه رو دیده باشی.
    راستی اصلا اینارو فراموش کن. 
    4 جوونی که تو زندان ذره ذره کشته شدن رو هم یادمون نرفته.
    و در آخر ستار بهشتی و خیلیهای دیگه.
    پس نظام دست بلندی در این حرکات داره.
    اما در آخر معترضین به انتخابات رو بر خلاف کلیه مواد قانونی و قانون اساسی و قانون جزایی در حبس خانگی قرار دادید و حالا هم ازشون می خواید متنهای شمارو بخونند؟
    ببخشید از دید شما نظام چیست؟ حکومت تشکیل دادیم که از تک تک ما محافظت کنه نه اینکه به خاطر این حکومت هر روز جگر گوشه ای پر پر بشه.
    والسلام
    ishoon be internet dastresi daran matalebe shoma roo bekhoonan
    بابا خییییلی رو دارید شما.
    یا حسین میرحسین سلام بر هاشمی دردو بر خاتمی
    جناب، خانم رهنورد هم همراه با آقای موسوی در حصر خانگی هستند و او هم فقط شاهد این ماجرا بوده.
    یه موقع این هم مثل قضیه ختم ادم های زنده نباشه!!!!!!!!!!!!
    عالی بود اقا مهندس

    سلام. ممنون که قابل دنستید و لینک کردید.
    شما هم لینک شدید
    سلام. خدا خدا گفتن اینجور آدما کشکه.
    به ما هم سر بزن.
    اگه خواستی لینک کنیم.

    عاااااااااااااااااااااااااااااالی

    تو عکسی که من دیدم اثر گاز گرفتگی روی دست یه مرد بود! نه زن
    با سلام

    هم وطن گرامی،با قرار دادن لینک این وبلاگ به جوانان ایرانی در حال فریب خوردن کمک کنید.

    این وبلاگ کامل ترین و جامع ترین وبلاگ در مورد
    معایب تحصیل در کشور های آلمان ،فرانسه،سوئد،انگلستان و... است.

    این وبلاگ تنها وبلاگ ایرانی در جهان هست که در مورد سختی ها و مشکلات تحصیل در خارج از کشور اطلاع رسانی میکند.

    لطفا برای اطلاع رسانی به هموطنان عزیز
    این وبلاگ را معرفی کنید تا فریب موسسات اعزام را نخورند

    با تشکر فراوان
    www.tahsiil.blogfa.com
    خانوم رهنورد در حصر غیر قانونی به سر می برد  برادر

    خدا خیرتون بده
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">